جوانب مثبت و منفی سرمایه گذاری در طلا

جوانب مثبت و منفی سرمایه گذاری در طلا

طلا می تواند راهی برای متنوع سازی باشد و می تواند دارایی مشهود و ارزشمندی را برای شما فراهم کند که در صورت سخت شدن شرایط بتوانید آن را بفروشید.اما سرمایه گذاری در طلا خطرات خاص خود را نیز دارد.

هنگامی که تصمیم گرفتید طلا را به عنوان بخشی از سرمایه گذاری خود در آورید ، باید با محصولات طلای در دسترس برای خرید آشنا باشید.به همان اندازه مهم است که بدانید چگونه و از کجا آنها را خریداری کنید.شما میتوانید سکه طلا و یا شمش طلا خریداری کنید.

مزایای سرمایه گذاری در طلا

  • امنیت ارزش

یکی از جذابیت های اصلی طلا به عنوان گزینه سرمایه گذاری ، این نکته است که قیمت آن با گذشت زمان به طور مداوم افزایش می یابد.البته ، از نظر تاریخی ، قیمت هر از گاهی کاهش می یابد – اما همیشه به عقب برمی گردد.اگر به نمودارهای تاریخی مراجعه کنیم ، با اطمینان می توانیم نتیجه بگیریم که قیمت طلا نسبت به 10 یا بیست سال پیش خیلی بالاتر خواهد بود.

مزایا سرمایه گذاری در طلا

  • سادگی

بگذارید این را مستقیماً بگویم: سرمایه گذاری در طلا به طرز شگفت انگیزی ابتدایی است و حتی تازه واردان بدون تجربه زیادی در سرمایه گذاری ، می توانند یاد بگیرند که چگونه این کار را خیلی سریع انجام دهند. و وقتی هم که نوبت به ذخیره طلای خود می رسد ، نیازی به نگرانی و ترس نیست.یک جعبه سپرده ساده در بانک برای ذخیره ایمن طلا کافی است.در طی سالیان بیشتری که طلای بیشتری به دست می آورید ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که صندوق امانات بیشتری تهیه کنید.سپس سرمایه گذاری شما به بهترین شکل ممکن ایمن می ماند.

معایب سرمایه گذاری در طلا

اگرچه ما طرفدار سرسخت سرمایه گذاری در طلا و نقره هستیم ، اما برخی از نظرات ما در مورد این روش سرمایه گذاری عمدتاً به دلیل نکات منفی زیر تحت تأثیر قرار گرفته است.

  • ذخیره سازی طلا

اولین مشکل سرمایه گذاری در طلا جایی است که شما می خواهید این فلز گرانبها را ذخیره کنید.آیا در خانه گاو سنگ بزرگ و محکمی دارید که بتوانید با خیال راحت مجموعه طلای خود را در آن نگه دارید؟یا شاید شما تمام طلاها را در یک بانک سپرده امن نگه دارید؟در هر صورت ، 100٪ بدون سرقت نیست.

ذخیره سازی طلا در محل به شما امکان دسترسی سریع به آن را می دهد ، اما مستعد ابتلا به فاجعه و سرقت است.اگر طلا خود را در خارج از محل ذخیره کنید ، در صورت تمایل ممکن است به راحتی به آن دسترسی نداشته باشید.

  • بعضی اوقات ممکن است لازم باشد سالها صبر کنید تا طلا شروع به افزایش کند.

طلا یک سرمایه گذاری بلند مدت شگفت انگیز است ، اما بهترین راه برای ذخیره در کوتاه مدت نیست.هنگامی که شما در حال خرید طلا از عمده فروشی طلا هستید ، آن را از یک فروشنده خریداری می کنید ، این بدان معناست که اندکی بیش از قیمت بازار طلا در آن زمان پرداخت می کنید.اگر بخواهید طلا بفروشید ، روند کار به همین صورت است و فروشندگان هنگام خرید طلای شما ، کمی کمتر از قیمت بازار پرداخت می کنند ، زیرا این کار را کمیسیون خود می دانند.

معایب سرمایه گذاری در طلا

  • اقلیم سیاسی

طلا مانند هر سرمایه گذاری دیگر ، هر لحظه تحت تأثیر اوضاع سیاسی جهان قرار می گیرد.مناطق خاصی در جهان وجود دارد که استخراج طلا به ویژه سودآور است و هرگونه درگیری سیاسی در این مناطق ممکن است به طور موقت بر قیمت طلا تأثیر بگذارد.علاوه بر این ، نگرانی در مورد اینکه آیا بانک مرکزی یا دولت ملی ممکن است بخش عمده ای از عرضه طلای خود را بفروشد ، می تواند ترس از سقوط قیمت طلا را برانگیزد.

با این حال ، ترس از نوسان قیمت در هر سرمایه گذاری که می توانید انجام دهید وجود دارد.حتی پولی که در حساب بانکی یا کشوی شما نشسته است بسته به نرخ تورم می تواند بلافاصله یک تن از ارزش خود را از دست بدهد.

سرمایه گذارانی که تاریخچه سرمایه گذاری طلا را مطالعه کرده اند می دانند که هر نوسان قیمتی با طلا ، به ویژه کاهش قیمت آن ، فقط موقتی است.اگر به مدت طولانی روی طلا سرمایه گذاری می کنید ، افت یک یا دو ساله قیمت آن به هیچ وجه بر شما تأثیر نخواهد گذاشت.قیمت سرانجام تثبیت خواهد شد و همانطور که تاریخ به ما نشان داده است ، ناگزیر از یک دهه به دهه دیگر افزایش خواهد یافت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *