بررسی تفاوت های بین طلا و نقره

بررسی تفاوت های بین طلا و نقره

بررسی تفاوت های بین طلا و نقره

دوست دارید فلزات گرانبهایی بخرید ، اما نقره می خرید یا طلا؟ آیا واقعاً به غیر از قیمت تفاوت دیگری بین طلا و نقره وجود دارد؟

هر دو فلزات “گرانبها” هستند ، به این معنی که وقوع آنها در پوسته زمین نادر است.اما وقتی نوبت به سرمایه گذاری در طلا در مقابل نقره می رسد ، چند تمایز مهم وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.

طلا و نقره دو فلز مفید و با کیفیت هستند که در بسیاری از موارد مورد استفاده قرار می گیرند.معدن طلا از معدن نقره با ارزش تر است ، زیرا نادرتر است ، اما معدن نقره دیرتر از معدن طلا کشف شد ، زیرا بسیار عمیق و در مناطق خاصی واقع شده است.

نقره که دارای رنگ سفید است ، امروزه با اختلاط با فلزاتی مانند مس ، روی یا سرب مورد استفاده قرار می گیرد. این به این دلیل است که نقره خیلی نرم است (به راحتی خم می شود) و حالت خام آن بسیار گران است.نقره مورد استفاده در زیورآلات 925 قیراط است.همچنین جواهرات طلا دارای ارزش عیارهای مختلفی هستند.بنظر شما کدوم بهتره؟زیورآلات طلا یا نقره؟

در ادامه عمده فروشی طلا اصفهان چند تفاوت را که باید در مورد طلا در مقابل نقره بدانید ، شرح داده است.

تفاوت طلا و نقره

تفاوت شماره 1: نقره مقرون به صرفه است

به نظر می رسد این یک جمله واضح است ، اما دلیل مهم بودن آن این است که نقره شباهت های زیادی با طلا دارد …

طلا گرانتر است ، زیرا با اختلاف کمیاب ترین فلز است.مزیت نقره نسبت به طلا این است که شما می توانید همه مزایای مشابه طلا را بدست آورید اما با هزینه بسیار کمتری.مقرون به صرفه بودن نقره آن را برای هدایا ایده آل تر می کند.اگر میخواهید هدیه دهید ، زیورآلات نقره مقرون به صرفه تر است.

تفاوت شماره 2: نقره به فضای ذخیره سازی بسیار بیشتری نیاز دارد

تمام آن مزایای مقرون به صرفه ای که ما به آن اشاره کردیم با یک مزاحمت روبرو هستند: برای ذخیره نقره فضای بسیار بیشتری لازم است تا طلا.طلا فضای ذخیره سازی کمتری نسبت به نقره را اشغال می کند ، برای ذخیره سازی ارزان تر است ، حمل و نقل آن سبک تر و دست و پا گیر نیست و لکه دار نمی شود.برای ذخیره نقره نسبت به طلا کمی بیشتر به استراتژی نیاز دارید و قطعاً روشهایی برای انجام آن وجود دارد.

نقره در نهایت لکه دار می شود.طلای خالص اینگونه نیست.بنابراین زیوآلات نقره باید در یک مکان خشک و بدون قرار گرفتن در معرض عناصر نگهداری شوند ، این یک نگرانی است که با طلا ندارید.

تشخیص طلا و نقره

تفاوت شماره 3: نقره دارای کاربرد صنعتی بالاتر است

حدود 12 درصد از طلا به مصارف صنعتی می رسد.اما به دلیل ویژگی های منحصر به فرد نقره ، 56 درصد از عرضه آن در صنعت استفاده می شود.نقره کاربردهای بسیاری دارد ، شما یک روز بدون استفاده از محصولی که حاوی آن باشد ، را پشت سر نمی گذارید!از وسایل الکترونیکی و پزشکی ، گرفته تا باتری ها و صفحات خورشیدی ، نقره همه جا است ، خواه آن را ببینید یا نبینید.

تفاوت شماره 4: ماندگاری

طلا ماندگاری بالایی دارد.طلا دوام و مقاومت زیادی در برابر خراش و خوردگی دارد.از طرف دیگر فلزی نرم است و برای افزایش دوام خود با فلزات دیگری مثل مس ترکیب می شود.بنابراین ماندگاری جواهرات طلا از جواهرات نقره بالاتر است و به همین دلیل است که پیشنهاد می شود حلقه های عروسی را بجای نقره از طلا خریداری کنید.

سخن پایانی

زیورآلات طلا و نقره شامل گردنبند ، انگشتر ، گوشواره است.حالا که این مقاله را خواندید ، می توانید تصمیم بگیرید و مورد دلخواه خود را انتخاب کنید.با این حال ، به نظر من ، از هر دو این فلزات ارزشمند برای ساخت زیورآلات عالی استفاده می شود.بنابراین هرکدام را که انتخاب کنید ، پشیمان نخواهید شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *